ZAŠTO JE COPYWRITING JEDAN OD POSLOVA BUDUĆNOSTI?

Autor: Emilija Mihajlović

Šta je copywriting?

Copywriting je umetnost pisanja i izražavanja, sažimanja suštine vašeg posla u privlačne i kratke poruke upućene klijentu, na osnovu kojih će vas zapamtiti i kojima ćete ostaviti utisak profesionalnosti.

Copywriter se bavi pisanjem prodajnih tekstova i reklamnih poruka za različite medije. Od pojave interneta, to su najčešće online sadržaji: tekstovi za web stranice, e – mail poruke, korporativni blog, Facebook i Google reklame. Zato copywriting nazivaju i veštinom pisanja na internetu.

Glavni posao copywriter-a je da biranim rečima uveri kupca da su određeni proizvod ili usluga upravo ono što mu je potrebno u tom trenutku. On čini da određeni brend na tržištu bude primećen i prihvaćen.

Suprotno od pisaca ili novinara, copywriteri obično pišu teme koje se tiču klijentovog posla. To može biti tekst koji promoviše proizvod, ali može biti i edukacija publike (kroz blogove, online magazine, brošure,…)

Takođe, slogani, reklame, prodajna pisma i druge marketing forme deo su ove priče. Iako u razvijenom svetu ovo zanimanje ima dugu tradiciju i vrlo je cenjeno, u Srbiji ono je ušlo na mala vrata i još uvek se bori za svoju poziciju.

Copywriteri moraju da budu svestrani, brzi učenici i da sklone svoj ego sa strane. Zašto? Retko ćeš prepoznati ime nekog copywritera, jer njihov rad obično ide pod klijentovim imenom.

Najbolji deo ovog posla je činjenica da ima premalo copywritera za postojeću i buduću količinu posla na web tržištu. Ova industrija je ogromna i ima tendenciju neverovatnog rasta.

 

Šta čini dobrog copywritera?
Copywriter pre svega treba da ima dobar rečnik, tj da zna lepo da piše. Takođe bi trebalo da ima sposobnost prilagođavanja svakom okruženju u kojem se pronađe i naravno, da se drži zadatih rokova. Mora da nauči da prihvata kritike i da razvija koncepte i kreativne ideje.

Copywriteri treba da postavljaju pitanja i ,,kopaju” po postojećim srodnim temama, kako bi ušli u glavu klijenta i napisali projekat kako treba.

Posao copywritera se može naučiti, kao i svaki drugi. Od vas zavisi do kog nivoa ćete stići: vrhunski copywriter poseduje znanja koja obuhvataju mnogo više od veštog baratanja rečima, poznavanja psihologije i teorije marketinga. Na primer, on mora da poznaje i medij koji koristi. Ako piše za web sajtove, trebalo bi da dobro razume način na koji ljudi koriste internet; ako piše promotivne mejlove, treba da zna kako da zainteresuje primaoca da uopšte otvori mejl. I tako dalje.

Međutim, njegov posao danas nije samo pisanje prodajnih tekstova. Copywriteri su često odgovorni za sprovođenje kompletne marketinške strategije neke firme (sa strane sadržaja), a u toj strategiji prodajni tekstovi i slogani ne bi trebalo da učestvuju sa više od 10%.

Copywriteri predstavljaju prodavce „iz senke”, koji svojom reklamnom kampanjom ili projektom privlače veliki broj mušterija. Neophodna je fleksibilnost, što podrazumeva i rad u večernjim časovima, kao i prekovremeni rad, ukoliko je potrebno.

Što se tiče kvalifikacija, posao copywritera mogu obavljati ljudi različitog stepena obrazovanja. Visina plate takođe varira, u zavisnosti od iskustva zaposlenog, veličine kompanije i geografske lokacije.

Ukoliko se odlučite za posao copywritera treba da znate da će razvoj vaše karijere zavisiti od uspeha kampanja na kojima radite. Uspešna kampanja će povećati vaš kredibilitet i doneti priznanje industrije, čime će se povećati potražnja za vašim uslugama.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *