Uspešan preduzetnički poduhvat na internetu

0
476
Uspesni preduzetnicki poduhvat na internetu, Carsija, Vranje, Carsijavr, Vranjske novosti, vesti vranje.

Autor: Nikola Stojanović

Po meni je jako teško sagledavati i analizirati preduzetničke poduhvate ovih gigantskih kompanija, kao što su eBay, Amazon, Wall-Mart, Apple.

Uzeli smo kao primer analize kompanije Amazon te možemo slobodno reći par stvari koje su kompaniju Amazon izdvojile od ostalih konkurenata.

Pre svega bih hteo da prokomentarišem samog osnivača “Amazon-a” Jeff Bezos-a, svojim preduzetničkim aktom i idejom da stupi u novo doba poslovanja na internetu kao i samim odabirom imena za svoju kompaniju.

Mislim da je možda prepoznao komercijalnu vrednost imena “Amazon”  i tako stvorio fenomen na internetu. Potrebno je izuzetno velika hrabrost da se uputimo u neko novo doba poslovanja kao što je to uradio Jeff Bezos 1995. godine. Imao je svoju viziju koju je sledio. Imao je tu sposobnost da prepozna pravi potencijal za neku vrstu poslovanja što ga čini izuzetno dobrim preduzetnikom i vođom.

Ono što izdvaja kompaniju Amazon od drugih konkurentskih kompanija je konstantna ulaganja u istrazivanja svojih korisnika I zadovoljavanju istih. Kao što već znamo kompanija Amazon je 2000. godine pokušala da krene konkurentskim stazama sa uvođenjem online aukcija, Amazon je ovde ostvario 3.2% ukupnih onlajn aukcija, dok je glavni konkurent eBay ostvario 58% ukupnih onlajn aukcija.

Osnivač Jeff Bezos je shvatio da ne može da vodi svoju kompaniju po šablonu konkurentskih firmi, te je “Amazon” uveo onlajn tržište, gde bi prodavci knjiga I drugih proizvoda mogli da nude svoje proizvode po konkurentskim cenama.

Amazon je svojim onlajn tržištem stekao celu bazu lojalnih korisnika a pored toga su se i trudili da njihovi korisnici dobiju najveće zadovoljstvo korišćenjem Amazon web stranice.

Ono što ih odlikuje je jednostavnost korišćenja njihove stranice, a neke od tih odlikovanja bi bile:

– Korisnici izdavačke kuće su mogli da ostavljaju komentare,
– Siguran mehanizam za plaćanje kupovine,
– Personalizacija i funkcionalnost samog sajta,
– Opcija koju do tada niko nije imao, a to je bila opcija koja vam je omogućavala da zavirite u početnim stranicama nekih knjiga ili “Look inside the book” pošto se još jednom dokazalo koliko je “Amazon” brinuo o svojim korisnicima,
– Preporuke posetilaca, – Prikaza stanja zaliha proizvoda.

Amazon nikada nije prestao da udovoljava svojim korisnicima što im je i dovelo 76 miliona korisnika širom sveta.

Po ovom, Amazon se može izdvojiti od svojih konkurenata, jer nikada nisu prestali da brinu o svojim korisnicima. Personalizacija pretrage bazirano na onim što korisnik stalno pretražuje i kupuje i sprovođenjem bezbroj anketa kako bi svojim korisnicima pružili ono najbolje što zaslužuju.

Moramo reći da je Jeff Bezos odradio odličan posao u pozicioniranju svoje kompanije, znao je na kojim tržištima bi mogao da se probije i ostvari profit, kao što nam to govore statistike kompanije Amazon iz 2011. godine gde su proširili svoje usluge na severno-američko koja obuhvata SAD i Kanadu, ostvarili su profit od 7,21 milijardi dolaras što je predstavljalo uvećanje za 45%, jako je bitno navesti da su ovi podaci prodaje bili u vreme Svetske ekonomske krize.

Nakon toga, kompanija Amazon je proširila svoje tržište na međunarodnom nivou gde su obuhvatili tržišta Velike Britanije, Nemačke, Japana, Francuske, Kine i Italije gde su ostvarili prihod od 5,74 milijardi dolara.

Smatram da njihova opsesija u zadovoljavanju njihovih korisnika I stvaranjem lojalnosti kod korisnika se veoma isplatila kao što možemo videti iz statistika. Uz pomoć interneta kao globalnog medija i same vizije osnivača Jeff Bezos-a kompanija je dostigla svetski nivo.

Ostavite komentar

Molimo Vas da unesete komentar!
Ime