Autor: Nikola Stojanović
Izraz Startup kruži sa povećanom frekvencijom u poslednjih nekoliko godina među novim i mladim poslovnim poduhvatima. Ok, znamo da je to mlada firma koja pokusava da se probije na tržište, ali šta je stvarno Startup?
,,Startup je kompanija koja radi na rešenju problema gde situacija nije očigledna i uspeh nije garantovan'’ kaže Neil Blumenthal, suosnivač Werby Parker kompanije.
Startup možemo definisati kao kulturni i mentalni sklop za inovaciju ili razvoj neke ideje kako bi rešile neki problem na tržištu.
,,Startup je stanje uma’’ kaže Adora Cheung, suosnivač i generalni direktor Homejoy kompanije. To je kada ljudi u toj kompaniji još uvek donese odluke koje iziskuju veliko odricanje stabilnosti u zamenu za potencijalnim velikim uspehom i velikim profitom. Takođe, Startup možemo defiisati kao ,,poslovanje ili poduhvat koji je nedavno počeo sa radom”. Dakle ne postoje jaka uverenja sta je stvarno startup kada se prihodi i broj zaposlenih menjaju drastično.
Za jednu stvar se možemo zasigurno složiti – ključni atribut startup-a je sposobnost i potencijal za rast. Kao što eksperti kažu ,,Startup je kompanija koja je dizajnirana da raste veoma brzo, zahvaljujući poslovnim modelom kojim se vode”. Tako da, ako ostvarujete bilo kakav prihod i imate nekoliko zaposlenih, ako održite kontrolu nad svojom firmom, to je to, počeli ste, vi vodite Startup. Čak i ako i dalje uspešno radite iz svoje spavaće sobe, vi vodite Startup.