fbpx

ŠTA BOLJE GRADI BIZNIS, FACEBOOK GRUPA, PROFIL ILI STRANICA?

Autor: Emilija Mihajlović

KADA POČINJEMO BIZNIS INTERNET JE NAJKORISNIJE I NAJJEFTINIJE SREDSTVO ZA OGLAŠAVANJE I REKLAMIRANJE. A ONDA SLEDI PITANJE, FACEBOOK GRUPA, PROFIL ILI STRANICA? ŠTA BOLJE GRADI BIZNIS?

Ovaj članak će vam pojasniti razlike između kreiranja profila i grupa na Facebook-u i otvaranja Facebook stranice. Svima je cilj da okupe što više Facebook članova pa je vrlo važno znati u kojem pravcu krenuti.

Šta je Facebook grupa?
Ako želite da promovišete svoju firmu, brand, proizvod ili neku vašu uslugu, grupa vam je potpuno beskorisna. Grupa nije isto kao i Facebook stranica. Grupa je u više stvari ograničena. Možete napraviti da svako može biti član a možete napraviti i zatvorene grupe. Za učlanjenje u grupu možete slati pozivnice svojim prijateljima kroz inbox a to zna jako frustrirati jer vas tako mogu prijaviti za SPAM. Druga loša stvar je sve što objavite po vašem zidu vide samo članovi te grupe, ali ne i njihovi prijatelji.

Kreator grupe automatski postaje administrator. U okviru Facebook grupa moguće je dodeliti različite nivoe privilegija, tako da administratori imaju puna prava, dok moderatori samo upravljaju sadržajem.
Grupa do 5000 članova može masovno slati emailove članovima, ali pazite na spamanje. Grupe su zamišljenje kao mesto gdje će članovi komunicirati oko neke teme ili događanja.

Čim vaša grupa dostigne 5000 članova, vi gubite status administratora i na taj način gubite mogućnost slanja poruka. A isto tako nakon toga vaša grupa je beskorisna, kao da je nemate.

Grupe ne mogu koristiti aplikacije na Facebook-u, pa tako nemožete imati nagradne igre, personalizirane stranice kao i privlačni FB link. Grupe se u današnje vreme koriste za slobodnu i otvorenu komunikaciju u okviru određenih, tj. definisanih tema.

Šta je Facebook profil?
Facebook profili se koriste isključivo za ličnu i nekomercijalnu upotrebu! Profili su za osobe sa imenom i prezimenom. Nikako za firme, udruženja, klubove, organizacije, političke stranke, itd…

Zapravo, ovo je jedna od najčešćih grešaka danas na Facebooku. Ljudi ne razmišljajući i ne čitajući uslove korišćenja po defaultu otvaraju Facebook profil. Nisu ni svesni da je ovo protivno pravilniku i da može da se desi da izgube važne podatke koje usput kreiraju svojim društvenim interakcijama.
Iz svega gore navedenog se da zaključiti da se Facebook profili koriste za ličnu komunikaciju i social networking među prijateljima, porodicom, komšijama, kolegama, itd.

Što je Facebook stranica?
Facebook stranice su pre svega predviđene za promociju. Mogu ih koristiti javne ličnosti, preduzeća, organizacije, brendovi, itd. Stranice se administriraju sa ličnih profila. Postoji mogućnost i da više ljudi upravlja jednom stranicom, a naravno moguće je i da im se odrede različiti nivoi pristupa i privilegija. Nema ograničenja u broju članova kao što je to kod grupe.
Facebook stranicu vrlo lako možete povezati sa vašom web stranicom, te ubaciti razne aplikacije na vašu web stranicu, od lajkovnja članaka, dodavanja komentara na svaki od članaka ili proizvoda i još raznih drugih mogućnosti.
Jedna od osnovnih prednosti korišćenja stranica je to što su one vidljive i bez logovanja na Facebook, što drugim rečima znači da Google indeksira sadržaj koji se na njima nalazi za razliku od grupe gde to nije slučaj.

Za svaku objavu na stranici je moguće odraditi plaćenu promociju, tj. povećati joj domet i tako postići da veliki broj ljudi vidi željenu objavu. Facebook stranice imaju i sopstvenu analitiku koja pruža detaljan uvid u to ko sve vidi objave ili posećuje stranicu, a takođe i koliki je ukupan broj društvenih interakcija vezanih za sve informacije.

FACEBOOK STRANICA JE TRENUTNO NAJVIŠE ISPLATLJIVA I NAJBOLJA MARKETING INVESTICIJA I TREBALO BI JE ISKORISTITI!

Slične vesti