Značaj i uloga treninga u organizaciji

Autor: Nikola Stojanović

Ulaganja u zaposlene je najbitniji faktor današnjih organizacija. Stalni treninzi i seminari usavršavanja znanja su krucijalni za poslovanje.

Dosta stručnjaka kaže da je bolje ulagati u zaposlene nego li tragati za novim. Organizacija XYZ se bavi marketingom i odnosima s javnošću. Ova organizacija pruža sve usluge marketinga i PR-a kao i savetovanje (consulting). Danas je konkurencija na tržištu dosta jaka tako da moramo biti u koraku s njom, a ako je to moguće i korak ispred nje.

Pre svega, da bi jedna organizacija izbila na sam vrh tržišta i njenog poslovanja mora da plasira kvalitene proizvode i usluge.

Kako bi to ostvarili potrebno je imati izuzetno stručne kadrove. Ne možemo da tražimo kvalitene rezultate ako pre svega nemamo visoko obrazovane ljude za ovu vrstu delatnosti. Organizacija koja ne ulaže u svoje zaposlene nikada ne može dobro da posluje. Treba se dosta posvetiti obrazovanju i usavršavanju zaposlenih u organizacijama jer se samo tako može postići najviši rezultat u nekoj delatnosti.

Evo jednog primera:

Organizacija se susrela sa neverovatno lošim periodom poslovanja koje je prouzrokovano manjkom znanja i veština zaposlenih. Odeljenje za marketing nije pružilo korisnicima adekvatne usluge, a odeljenje za odnose s javnošću nije posedovalo dovoljno jake veštine pregovaranja i oblikovanja spoljne politike organizacije. Top menadzmet odlučuje da uloži u svoje zaposlene i unapredi njihova znanja kako bi povratili stare korisnike i unapredili svoje poslovanje.

Uvideli su da odeljenje za marketing ne poznaje dobro društvene mreže i promociju na istim (Facebook, Twitter, Instagram). Potrebno upoznati odeljenje za marketing sa dodatnim veštinama kao sto su: ispitivanje tržišta, izrada kreativnijih i inovativnijih reklama za proizvode ili usluge koje ova organizacija reklamira ili promoviše. S druge strane u odeljenju za PR služba treba da obrati pažnju na pregovaračku sposobnost PR menadžmenta. Isto tako, PR odeljenje treba upoznati sa veštinama marketinga jer su ove dve oblasti jako usko povezane.

carsija, Vranje, Vranjske, Vranje novosti, Sprovodjenje treninga u organizaciji

Startup Stock Photos

PR – odnosi s javnošću efektivno komuniciraju ili kreiraju okruženje u kojem marketing deluje. Dakle organizaciji je od preke potrebe bila dobra i stabilna spoljna politika, kao i poboljšanje odnosa sa korisnicima i šire javnosti.

Zadatak top menadžmenta je veoma komplikovan jer mora da obezbedi: novčana sredstva, prostor u kome će se predavanja ili seminari održati, precizno izabrati zaposlene kojima je najviše potrebno usavršavanje. Treba odlučiti da li će se trening sprovoditi u toku radnog vremena ili nakon isteka istog. Ako se odlučimo za drugu opciju moramo odlučiti da li će se taj njihov dolazak plaćati ili ne. Takođe treba obezbediti kvalifikovane predavače ili trenere za sprovođenje treninga.

Treba paziti na datume i precizno odrediti kada će trening početi a kada će se završiti. Sigurno ne treba zakazivati ovakve treninge ako se bliži neki veliki praznik, godišnjica organizacije, sportski događaji, itd. Ovo radimo da bi zaposleni bili maksimalno koncentrisani i posvećeni treningu. Seminari i predavanja bi se održali u amfiteatru koji je u sklopu same organizacije. Tu bi prisustvovali zaposleni iz odeljenja za marketing i PR. Kao sto smo već pomenuli, PR i marketing su usko povezane oblasti tako da je od velikog značaja da i PR menadžeri budu dublje informisani i upućeni u samu suštinu marketinga.

Marketing menadžeri moraju biti detaljno upućenji u sam proces promovisanja nekog proizvoda ili usluge na društvenim mrežama, kao i brending neke kompanije koja bi zatražila takve usluge od ove organizacije.

Veštine PR menadžera na kojima treba raditi u ovoj organizaciji su: upravljanje vremenom, organizacione veštine, napredno znanje rada na računaru, odlične komunikacione sposobnosti kao i posedovanje analitičkih veština. Kada je PR odeljenje u pitanju treba organizovati ,,slobodne debate” gde bi Vaši PR menadžeri mogli da unaprede svoje pregovaračke sposobnosti a vi imali uvid u sposobnost zaposlenih za ovakvu vrstu posla i ponašanje pojedinca u provokativnim temama u debati. Saznali bi takođe da li vaši PR menadžeri mogu da izdrže pritisak, jer bi se oni konstantno suočavali sa pritiskom medija i šire javnosti.

Naravno na teninzima mora postojati određeni ispiti koji će zaposleni raditi kako bi proverili da li je trening bio efektivan. Organizacija treba uposliti stručnu komisiju za nadgledanje ,,slobodne debate”, kao i prisustvo kadrovske uprave vrsnih psihologa.

Sama evoluacija treninga završava se rezultatima testova kao i stručnim mišljenjem komisije koja nadgleda ceo proces.

Trenutni rezultati sa treninga ne moraju uvek da budu tačni. Najefektivniji rezultati proizišli bi nakon treninga kada bi se svi zaposleni vratili radnim mestima sa novim znanjima i unapređenim veštinama. Naravno, treba se pružiti određeni stepen samoaktuelizacije i individualnosti. Prave rezultate treninga dobili bi onda kada svaki zaposleni ispolji svoju kreativnost i inovativnost nakon sprovođenja istog.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.