Autor: Emilija Mihajlović
Ako niste na Facebook-u, vi ne postojite – da to definitivno važi i za kompanije. Fejsbuk oglašavanje je iz meseca u mesec sve savršenije, i opseg mogućnosti koje pruža sve više ga čini primarnim oruđem za postizanje najvećeg spektra rezultata u web marketingu.
Facebook reklamiranje koristi sve više biznisa i u Srbiji. ,,Fejsbuk” i u Srbiji ima veliki udeo tržišta (market share) kada govorimo o internet marketingu. U Srbiji postoji skoro 4 miliona aktivnih otvorenih naloga na Facebook-u i korisnika koji svakodnevno koriste ovaj, možemo reći društveni fenomen. Dakle, u Srbiji je izuzetno popularan gde skoro svaka druga osoba ima otvoren nalog na ,,fejsu” koji svakodnevno posećuje.
Vođenje Facebook profila i reklamne kampanje je usmereno prvenstveno na jačanje brenda, komunikaciju sa klijentima ali naravno i na prodajne ciljeve odnosno uvećavanje portfolia klijenata. Svakodnevnim privlačenjem i animiranjem ciljne populacije sa raznolikim, relevantnim ili zanimljivim objavama kao i pomoću javne komunikacije sa pratiocima ostvaruje se svakodnevno posećivanje Fan page-a i povećanje interakcije koja se konstantno širi.
Tipovi Reklamiranja na Facebook-u
Postoji više načina i tehnika da oglašavate vaš biznis na Facebook-u:
– Promovisanje određenog posta – Doseg do velikog broja ljudi;
– Promovisanje stranice – Skupljanje pratioca;
– Svesnost o brendu – Povećanje svesnosti o brendu;
– Posete sajta – Posećenost sajta i ostvarivanje konverzije;
– Pregled videa – Veći pregled reklamnog spota ili videa;
– Instaliranje aplikacije – Android ili iOS;
– I drugi načini
Za početak, potrebno je napraviti plan i jasnu strategiju. A kako bismo to napravili, moramo znati koji nam je CILJ i šta je to što želimo da postignemo na društvenim mrežama.
Potrebno je da Vašu Facebook stranicu doživite kao jednu zajednicu, u kojoj su se okupili ljudi koji imaju isto interesovanje – ONO ŠTO VI IMATE DA PONUDITE! Potrebno je mnogo truda i vremena kako bi ta zajednica narasla i kako biste zadobili poverenje svakog pojedinca.
Pravite česte objave
Gledajte da pravite minimum 2-3 objave dnevno. Ne valja ni preterivati sa objavama, te ugušiti one koji Vas prate, ali morate animirati na adekvatan način Vašu ciljnu grupu kako biste postigli to da se oni naviknu na Vaše prisustvo.
Odgovarajte svima
Svaki put kada vam neko postavi neko pitanje, bilo to putem privatne poruke ili komentara na članku, gledajte da mu odgovorite i pružite mu potrebne informacije. Nemojte ulaziti u raspravu sa posetiocima, vodite računa o tome da je mušterija uvek u pravu. Veliki značaj ima upravo odgovaranje na komentare posetioca, i to može u velikoj meri povećati angažovanje vaših pratioca.
Odgovarajući na zahteve i stvaranju dijaloga sa svojim posetiocima Vi delite informacije od značaja svojim posetiocima i upoznajete ih sa svojim uslugama, gradeći njihovu lojalnost prema vašem brendu ili onome što prodajete. Povećanje interakcije sa vašim pratiocima može se postići putem ankete ili nagradnim igrama. Uključujući pratioce u proces donošenja odluka se gradi poverenje i osećaj važnosti koji Vaš brend ima za njih.
Bitan je kvalitet sadržaja koji delite
Vaš cilj treba da bude da objave budu što zanimljivije i istovremeno, motivisati Vaše pratioce za interakciju sa sadržajem i međusobno. Najbolji način za povećanje angažovanja vaših fanova je da im se uvek pruži zanimljiv i, iznad svega, relevantan sadržaj.
Nije dobro deliti samo slike jer pratioci će se lako zasititi toga. Zato gledajte da objavljujete različite vrste sadržaja u video formama, člancima, instagram fotografijama ili linkovima. Na taj način ćete i sami moći da ispratite šta je to što ljude najviše angažuje i što im se sviđa.
Mreža kanala komunikacije
Ako je uključivanje Facebook marketinga u Vaš proizvod, onda je bitno da su svi reklamni kanali su sinhronizovani. Obezbedite i brendirajte i sve druge kanale social media komunukacije – Instragram, YouTube, Twitter, Pinterest, Google+. Ne zapostavljajte nijedan kanal komunikacije, jer svaki od njih može biti pogodan za komunikaciju sa Vašom ciljnom kategorijom, i na taj način širite svoju mrežu kanala komunikacije.