fbpx

Loša strana mikrotrendova

Šta su mikrotrendovi i kako su oni stvoreni?

Ranije su modne trendove diktirale filmske zvezde, modeli i modni časopisi. Javne ličnosti nisu bile pristupačne kao i sada pa su trendovi duže trajali. Međutim, s pojavim socijalnih mreža poznate ličnosti postaju znatno uticajnije. Brendovi to pametno koriste. Nastaju kolaboracije sa influenserima i reklamiranje pojedinih proizvoda. Ciklus trenda izuzetno je kraći. Na primer, tokom XX i početkom XXI veka trendovi su trajali oko 20, a pojedini čak i 30 godina. Današnji se zadržavaju do 3 meseca.
Izvor: 21buttons.com
Izvor: 21buttons.com

Trend nastaje iznenada.

On stekne ogromnu popularnost prebrzo i onda teži ka tome da se zameni novim. Materijalno jači ljudi vrše pritisak na slabije da kupe određeni komad odeće da bi se uklopili. Ne mnogo kasnije, taj komad odeće više nije ‘in’. Mikrotrendovi ne cene trud koji se ulaže u stvaranje jednog odevnog predmeta. Proizvod se prodaje po jeftinoj ceni, radnici se izrabljuju i naša planeta se zagađuje. Prosečni amerikanac baci oko 36kg odeće godišnje i to uglavnom proizvode mikrotrendova i brze mode.

Ovi komadi nisu dizajnirani da traju.

Prave se od materijala kojima je potrebno dosta vremena da se razgrade. Problem nije kod mediokriteta, već u bogatašima koji podržavaju kompanije koje omogućavaju brzu modu i skraćivanje ciklusa trendova. Svaka osoba bi trebalo da teži ka tome da bude promišljen kupac, kako u modnoj, tako i u drugim industrijama. Potrebno je razviti svest kod ljudi o tome šta kupuju i kakve kompanije podržavaju.

Slične vesti