Autor: Nikola Stojanović
Kada krećete sa vođenjem i upravljanjem startup-om, pre svega morate da poznajete svoje zaposlene kao i samog sebe da bi posao vodili efektivno. Kroz analize nekih menadžera koji su radili u računovodstvenim firmama, činili su posao mnogo težim nego što je trebao da bude.
Zaposleni će brzo izgubiti motivaciju i hteti da napuste firmu. Tako smo uzeli jednog preduzetnika za primer – Bryce Welker, koji je uspeo da vodi i osnuje nekoliko kompanija koje danas uspešno posluju. On je odlučio da napusti kompaniju u kojoj je radio upravo zbog takvih menadžera koje smo opisali u u predhodnom pasusu.
Bryce savetuje da treba da upravljate svojim zaposlenima ne samo na osnovu njihovih potreba, već i u skladu sa sobom. Najvažnije je da morate da rukovodite svojom vizijom – treba da postoji čist i jasan cilj ka kojem će te voditi Vaš tim i ka kojem ćete svi težiti.
Formiranje jasne slike o tome kako želite da posluje Vaša firma je najvažniji korak koji treba da kreirate kada je u pitanju Vaš startup. Mnogi lideri brzo pokvare ovaj korak tako što veoma brzo promene svoju viziju, umesto da se nagnu jednoj viziji i poboljšaju svoj fokus ka istoj. Jedan od odličnih primera za ovu temu je autor Eric Ries, koji je napisao jednu od najprodavanijih knjiga o startup-ovima a to je ,,The Lean Startup'’, kako naziv kaze u prevodu ,,Nagnuti Startup'’. Tako da, treba ceo tim da se nagne jednoj viziji i i da teži u ostvarenju iste. Samim tim, ovo ne znači da se Vaše strategije ne trebaju menjati radi ostvarivanja tog cilja. Naprotiv, treba da se menjaju, ali ne i Vaša vizija. Morate paziti i na povratne komentare Vaših kupaca jer pomoću tih komentara možete prilagoditi Vašu strategiju kako bi nadmašili svoje konkurente.
Vaša vizija postaje cilj Vaše kompanije i to je posao jednog vođe, da ima mogućnost da se osloni na ljude oko sebe i da strateški pogodi taj cilj. Ovo se može ostvariti kreiranjem dugoročnih ciljeva i kratkoročnih poteza. Zato je zajedničko naginjanje ka jednom cilju jako važno. Ne možete prodati Vašu viziju svojim zaposlenima i da očekujete od njih da izvršavaju svoj posao ako se sve menja drastično brzo, ovo se očekuje u startup-u, te dugoročni ciljevi i vizija treba da budu konzistentni. Menadžment mora da bude na istoj strani kako bi lako i čisto komunicirao viziju ka celom timu.
Jednom kada zaposlite prave ljude koji veruju u viziju Vaše kompanije, Vi ćete morati da upoznate te individue posebno, i da saznate šta ih čini da daju sve od sebe.
Još jedan aspekt dobrog menadžmenta je da se vodi bilo kakvom infrastrukturom s kojom raspolaže. Ako ne možete da platite više vaše zaposlene zbog same činjenice što se poslovanje stalno menja, dajte zaposlenima veću fleksibilnost i autonomnost.
Da bi bili odličan menadžer, prvo morate da pronađete stil koji odgovara Vašem personalitiju umesto da pokušavate da se uklopite u stereotipnu lidersku poziciju.
Upoznajte vaše ljude tako da možete da ih vodite na najbolji način, sa kvalitetima koje već posedujete.