Autor: Emilija Mihajlović
Nije tajna da je digitalni uticaj postao snažno sredstvo u marketingu. Glavnu ulogu u ovom poslu imaju influenseri. Ko su oni i šta ti znaš o njima? Ukratko, oni su ,,živa” i moderna reklama.
U komunikacionoj industriji značaj i uticaj blogera, uticajnika i mikro-uticaja rastu tokom proteklih nekoliko godina. Njihove online platforme, kao što su blogovi i društvene mreže, postaju novi kanali komunikacije koje široko koriste različiti brendovi i industrije.
Jednostavno rečeno ,,influenser” je osoba koja utiče na vidljivost proizvoda, aktivnosti ili lokacije, u zavisnosti od toga šta se reklamira, a to se plaća. Iako ovo zvuči kao izmišljen posao, to je zapravo jedan od traženijih poslova današnjice.
Influenseri su ljudi koji utiču na vidljivost postova putem društvenih mreža i online medija. Njihov je posao i da osmisle zanimljiv sadržaj i poruku koja privlači, ali i zadržava pažnju. Ako su njihovi napori uspešni, uspeh će biti vidljiv u vidu lajkova, follower-a i share-ova,ali i prodaje, tj. dobiće publiku i potražioce.
Biti influenser, tj. uticajan je magija virtuelnog sveta. Internet je najbrži način za dobijanje informacija i ponude, te je lakše doći do proizvoda ili usluga, ali i lakše doći do raznih mišljenja i iskustava, a samim tim i kritika.
Za one koji počinju sa ovim poslom, jako je važno ne juriti previše, te za početak biti mikroinfluenser, jer nemate preveliki broj pratilaca na društvenim mrežama. Ako se pitate ,,Zašto?”, zato što ćete postepeno pridobijati publiku kojima čete plasirati motivacionu poruku i imati dovoljno vremena da se posvetite svakom pojedinačnom komentaru koji će ostaviti Vaši pratioci. Ovo će stvoriti ,,jaču vezu” sa Vašom publikom i verovatno ćete dobiti na kredibilitetu i lakše ih ,,ubediti” da kupe proizvod nekog brenda ili uslugu koji promovišete.
Druga fenomenalna digitalna strategija je blog. Redovno pružanje informacija i vesti svakako je siguran način da se redovni posetioci dovedu u online prodavnicu. Blog je korisno informativno sredstvo koje će ispuniti svoju svrhu kada korisnici traže savete ili rešavaju različita pitanja ili probleme. Da li postoji bolji način da Vas upoznamo i uspostavimo odnos sa Vama? Naravno, ovaj sadržaj ne treba ostaviti isključivo na Vašem sajtu, već i na društvenim mrežama, kako biste proširili vidljivost svog bloga, te će biti vidljiviji mnogo više nego oni koji samo posete Vašu veb stranu. Publika bi definitivno trebala biti targetovana za oblast kojom se bavite. Deljenjem bloga putem društvenih mreža i online medija, lako možete stvoriti trajni odnos sa Vašom publikom. Pružanjem ranih informacija trudite se pomoći svima, a time gradite svoju ličnost, reputaciju i poverenje publike, a na neki način gradite i svoj brend. Jako je važno da ne preuveličavate usluge i kvalitet preko postova, jer publika ne voli kada je nešto ,,prešareno”.
Jednostavno, budite umereni i kreirajte inspirativne poruke koje će privući, ali i držati novi par očiju.